RSS

Σε ιδιώτες ο έλεγχος των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες

06 Ιολ.
  • Απώλειες 40 εκατ. ευρώ από τους λαθρεπιβάτες
Από την εισιτηριοδιαφυγή οι συγκοινωνιακοί φορείς  εκτιμάται ότι χάνουν περίπου 40 εκατ. ευρώ ετησίως
Από την εισιτηριοδιαφυγή οι συγκοινωνιακοί φορείς εκτιμάται ότι χάνουν περίπου 40 εκατ. ευρώ ετησίως (Φωτογραφία:  Eurokinissi )
  • Σε συνεργασία με ιδιώτες, με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη διακίνηση και τον έλεγχο των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Χ.Τσιόκα, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τις εισπράξεις, καθώς το 25% των μετακινούμενων είναι «τζαμπατζήδες».

Έτσι, σύμφωνα με Το Βήμα, εξετάζεται να μπορεί με ανάθεση έργου, με προγραμματική σύμβαση, να ανατεθεί σε μια ιδιωτική εταιρεία να λειτουργήσει το «λεγόμενο κίνητρο». Δηλαδή όσο θα αυξάνει η ικανότητα να εισπράττει το σύνολο των εισιτηρίων ο ιδιώτης, τόσο μεγαλύτερη επιδότηση για το έργο θα παίρνει. Σύμφωνα με τον κ. Τσιόκα, είναι ένα μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίζονται όλες οι μοντέρνες συγκοινωνίες σε όλη την Ευρώπη και μια λύση για να αυξηθούν τα έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκαν δραματικά οι λαθρεπιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες λόγω κυρίως της οικονομικής κρίσης.

Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης στα αστικά λεωφορεία, στα τρόλεϊ, στο τραμ, στον ηλεκτρικό και στο μετρό έφθανε το 15%, αλλά, πλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, εκτινάχθηκε στο 25%. Να σημειωθεί ότι από την εισιτηριοδιαφυγή οι συγκοινωνιακοί φορείς εκτιμάται ότι χάνουν περίπου 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο, σε σχέση με 18 εκατ. ευρώ το 2006.

 
Σχολιάστε

Posted by στο 6 Ιουλίου, 2010 σε Μέσα μαζικής μεταφοράς

 

Σχολιάστε