RSS

Λαϊκισμός, το έσχατο στάδιο της διάλυσης!

09 Απρ.

Στο δημαρχείο των Αθηνών: Συμβασιούχοι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν και προχθες έξω από το δημαρχείο των Αθηνών στην πλατεία Κοτζιά, το οποίο τελεί υπό κατάληψη από συναδέλφους τους εδώ και τρεις εβδομάδες. Νωρίτερα είχαν εισβάλει στο δημοτικό κτίριο της οδού Λιοσίων, όπου συναντήθηκαν με τον δήμαρχο Γιώργο Καμίνη.

Κερατέα: Ενισχύουν τα μπλόκα με…μπετόν: Σε εξέλιξη βρίσκεται τις τελευταίες ώρες επιχείρηση της αστυνομίας στην Κερατέα. Νωρίτερα οι κάτοικοι που αντιδρούν στην κατασκευή ΧΥΤΥ είχαν προχωρήσει σε ενίσχυση των μπλόκων με μπάζα, χώματα και… μπετόν. Οι κινητοποιήσεις των κατοίκων έχουν μπει ήδη στον τέταρτο μήνα.
Το κίνημα «Δεν Πληρώνω»: Στα διόδια της Αγ. Τριάδας στο Μώλο Φθιώτιδας  μέλη του κινήματος «Δεν Πληρώνω» διαπληκτίστηκαν με τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Μαγκούφης, όταν εκείνος θέλησε να πληρώσει κανονικά το αντίτιμο των διοδίων, χωρίς οι ίδιοι να γνωρίζουν την ταυτότητά του. Στη συνέχεια, στο σημείο έσπευσε αστυνομική δύναμη και ο βουλευτής μαζί με τα υπόλοιπα άτομα που ήταν στο αυτοκίνητο παρέμειναν για μια ώρα περίπου στα γραφεία των διοδίων. Οι συγκεντρωμένοι από την πλευρά τους παρέμειναν στο σημείο και φώναζαν συνθήματα. «Ήθελα να πληρώσω και δεν με άφηναν. Είναι δικαίωμα του καθενός αν θέλει να πληρώσει» δήλωσε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ενώ αρνήθηκε πως χειροδίκησε εναντίον μια γυναίκας -η οποία μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο.
ΤΕΛΙΚΑ, αυτό λέγεται δημοκρατία ή ανήκει πλέον στη σφαίρα της ασυδοσίας; Ξέρουμε πολύ καλά ποια είναι τα δικαιώματά μας, ξέρουμε πολύ καλά ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά, ότι η κυβέρνηση έχει μπερδέψει τα γένεια και τα χτένια, ότι οικονομικά είμαστε στα δυο στενά, ότι όλοι δυσκολευόμαστε πλέον να τα βγάλουμε πέρα, ότι αυτή η κυβέρνηση την οποία κρίνουμε και κατακρίνουμε κι έχουμε πολλούς λόγους να την στήσουμε στον τοίχο, κάνει, εν πάση περιπτώσει, κάποιες προσπάθειες για να βγει η χώρα από το τέλμα. Αλλά υπάρχουν και όρια στην άσκηση των δικαιωμάτων μας ως πολιτών.
Διάφοροι τυχοδιώκτες της πολιτικής έχουν βρει ευκαιρία και ασκούνται στην επαναστατική γυμναστική, ξεσηκώνοντας τους πολίτες και δημιουργώντας μια άνευ προηγουμένου κατάσταση ασυδοσίας. Αυτό που συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία έχει ξεπεράσει κάθε όριο θεμιτής άσκησης κυριαρχικών δικαιωμάτων. Οι πολίτες που διακινούνται καθημερινά (και τα βράδια ακόμη) στους δρόμους, στα διόδια, στις καταλήψεις) θεωρούν ότι έχουν μονάχα δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις. Κυκλοφορεί πλέον ανέξοδα ένα ρεύμα ελευθεριότητας, που συντηρείται από τις δυνάμεις της ανεύθυνης αριστεράς, η οποία βρίσκεται αγκυλωμένη στο ζοφερό παρελθόν. Οι χορδές που κρούουν οι απόστολοι της ασυδοσίας είναι φθαρμένες. Ο δρόμος που έχουν πάρει είναι ο δρόμος που οδηγεί άσφαλτα στη διάλυση της ελληνικής κοινωνίας και τότε θα ξαναθυμηθούμε το τραγούδι «Βρήκαν τις πόρτες ανοιχτές και μπήκαν οι εχθροί μας…«. Φαντάζομαι οι παλιότεροι να το θυμούνται, τότε που η Χούντα των συνταγματαρχών ξαμόλυσε τα άρματα μάχης και κατέλυσε τις ελευθερίες του ελληνικού λαού. Φοβάμαι ότι μπορεί κάποια στιγμή ν’ ανακαλύψουμε τον πραγματικό εαυτό μας όταν θα έχουμε πια εξαντλήσει τις παροχές της πρακτικής επίνοιας, όλα τα τα στερεά, χειροπιαστά δώρα που έχουμε στη διάθεσή μας.
Διάβαζα μια συνέντευξη στο «Βήμα» του γνωστού συγγραφέα Βασίλη Αλεξάκη, που ζει κυρίως στη Γαλλία και προσφάτως είχε σταθεί στο πλευρό των λαθρομεταναστών που είχαν κάνει κατάληψη της Νομικής και μετά τους πήγαν στο κτίριο της «Υπατίας» και μεταξύ άλλων είπε κι αυτό:
«Αυτοί οι άνθρωποι διηγούνται τη δική μου ιστορία, όταν πρωτοπήγα μετανάστης στη Γαλλία. Δεν έχω περάσει τόσο χάλια, αλλά γνωρίζω πολλές περιπτώσεις μεταναστών που υπέφεραν. Η Ευρώπη δεν ομολογεί ότι επί δεκαετίες εκμεταλλεύτηκε την Αφρική, η Γαλλία που βρισκόταν εκεί πάνω από 100 χρόνια δεν έχει αποδώσει μία δεκάρα σε αυτές τις χώρες. Πρόκειται για πελώρια αδικία. Οι ευρωπαϊκές οικονομίες αναπτύχθηκαν εν μέρει χάρη σε αυτούς. Οι κακόμοιροι Μαροκινοί της Υπατίας που υποστήριξα μαζεύουν την ελληνική ελιά, γιατί να μην τους υποστηρίξω; Μιλάνε τη γλώσσα μας και εγώ τους θεωρώ περισσότερο Ελληνες από κάποιον κύριο γεννημένο π.χ. στο Παγκράτι που έχει κατακλέψει το Ελληνικό Δημόσιο».
Συμμερίζομαι το γεγονός ότι διηγούνται τη δική του ιστορία όπως λέει, αλλά επίσης συμφωνώ ότι η Ευρώπη (της αποικιοκρατίας) ήταν αυτή που εκμεταλλεύτηκε την Αφρική. Η Ελλάδα σε τι έφταιξε;;; Και το τερατώδες είναι αυτό που λέει παρακάτω ότι «οι κακόμοιροι Μαροκινοί της Υπατίας» είναι πιο Έλληνες από τον Ελληνα του Παγκρατίου «που έχει κατακλέψει το Ελληνικό Δημόσιο«. Είναι ανεπίτρεπτη ισοπέδωση και λαϊκίστικη ερμηνεία καταστάσεων που ξαφνικά μπήκαν στη ζωή μας και θα πρέπει να απολογηθούμε γι΄αυτές στον κάθε κύριο Αλεξάκη. Συγκρίνει άσχετες περιπτώσεις ο κύριος Αλεξάκης και είναι αυτονόητο ότι με τρόπο λαϊκίστικο βγάζει αυθαίρετα συμπεράσματα, που χρησιμοποιούν οι λαϊκιστές πολιτικοί στην αγορά.
Και για να έρθω στους καταληψίες του Δήμου Αθηναίων: Αυτή η γενιά των «συμβασιούχων» είναι λιγότερο χρησιμοθηρική από τη γενιά τη δική μου; Κάθε άλλο. Κι εγώ θέλω να μπουν όλοι στο δημόσιο και στους δήμους κι όλοι να έχουν δουλειά και να μην είναι κανείς άνεργος κι όλοι να τρώνε με χρυσά κουτάλια. Αυτό όμως πλέον δεν είναι δυνατό. Πρέπει να επιβιώσει η χώρα! Αυτό μπορεί κανείς να το ενστερνισθεί;
Φωνάζουν οι κάτοικοι της Κερατέας (ποιοι ακριβώς φωνάζουν;;;) για το περιβάλλον και για τα σκουπίδια, κι αυτών ο δήμος πάει τα σκουπίδια τους σε άλλη περιοχή – στον δήμο Φυλής! Αυτό κανείς δεν το λέει κι όλοι το αποσιωπούν. Η αυλή των πολιτών της Κερατέας να είναι καθαρή κι ας βρομίσουν οι άλλοι!
Γιατί η ελληνική κοινωνία σήμερα είναι πολυδιασπασμένη; Είναι απλοϊκή η «πολιτική» εξήγηση ότι έχει αποτύχει αυτή η κυβέρνηση ή ότι τα δύο μεγάλα κόμματα είναι διεφθαρμένα. Τα δυο μεγάλα κόμματα ποιοι τα αποτελούν; Φωνάζουν αυτοί που κλείνουν δρόμους και καταλαμβάνουν κτίρια, εναντίον όλων και υπέρ όλων!!! Το ρεύμα τους, αναμαλλιασμένο, σέρνει πολλά σαρίδια μαζί με το ποτιστικό νερό. Κανείς απ’ όλους αυτούς που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο «διαδηλώνουν», δεν είναι διατεθειμένος να βάλει λίγο νερό στο κρασί του για να υπάρξει πεδίο συνδιαλλαγής για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε σαν κοινωνία που έχει υποστεί ταλαιπωρίες, που την έχουν κατακλέψει κάποιοι διεφθαρμένοι πολιτικοί, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στου παπά το κουτάλι! Αντίθετα, βλέπουμε όλοι να τραβάνε το σχοινί. Συνέπεια: Η ένταση του κοινωνικού μίσους.
Κι αυτό το μίσος ολοένα εντείνεται όταν έστω κι ένας πολίτης νιώθει να περιορίζεται η ελευθερία του από τον άλλον. Κι ο άλλος που διαδηλώνει για τα δικά του δικαιώματα αδιαφορεί, πιστεύοντας ότι η δική του περίπτωση μπορεί να μας αφορά όλους! Πάντως, κάθε σύμβολο δημόσιας αναίδειας, κάθε πρόκληση προς το σύνολο, είναι υπονομευτική της κοινωνικής ισορροπίας. Και δημοκρατική ιδέα σημαίνει, περρισσότερο από κάθε τι άλλο, κοινωνική ευστάθεια και ισορροπία.
Κάποτε λέγαμε ότι μας φταίει η γεροντοκρατία, την οποία κάποια στιγμή την αντικατέστησε η -ας μου επιτραπεί ο νεολογισμός- νεοκρατία! Διαπιστώσαμε όμως ότι αυτοί οι νέοι που ήρθαν να κουλαντρίσουν την κοινωνία μας είναι άδειοι από πυρομαχικά, από αξίες, από οράματα. Θέλω να πω ότι ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου έκανε κάποιες νεωτερικές κινήσεις οι οποίες όμως αποδείχθηκαν κατά το κοινώς λεγόμενο «μπαρούφες»! Εγώ δεν αντιλέγω πως οι οι σημεριονοί βρίσκονται πολύ πιο κοντά στη φιλοσοφία του καιρού τους, από όσο βρισκόμασταν εμείς που ζήσαμε τις αποστασίες, τη χούντα και τα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια. Λέγοντας «φιλοσοφία», εννοώ απλώς το γενικό πνευματικό κλίμα της ιστορικής ώρας και τα μεγάλα του παραγγέλματα.
Ωστόσο δείχνω εκείνους που κλαίνε υποκριτικά για την ηθική εξουθένωση των νέων ανθρώπων, για την αδυναμία τάχα να τους δοθούν  υψηλοί στόχοι ή και για την απροθυμία των ίδιων των νέων να εγκολπωθούν τους κατασκλευασμένους κι ετοιμοπαράδοτους. Είχα διαβάσει κάποτε ένα ωραίο που είχε γράψει ο καθηγητής Βασίλης Φίλιας και τότε η γυναίκα μου είχε νευριάσει μαζί του και δεν μπορούσε να το δεχτεί. Οτι, δηλαδή, οι νέοι αγωνίζονται απλώς για να περάσουν στην αντίπερα όχθη, να αστικοποιηθούν! Είναι μια λογική διαπίστωση.
Advertisements
 
Σχολιάστε

Posted by στο Απρίλιος 9, 2011 in Κοινωνία, Πολιτική

 

Ετικέτες:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: