RSS

Σε «Πανεπιστήμια Α.Ε.» μετατρέπονται τα ΑΕΙ

23 Οκτ.
  • Με κριτήρια η χρηματοδότηση – Το κάθε ίδρυμα θα αποφασίζει για μισθούς και προσλήψεις
  • Σε διαβούλευση το κείμενο των προτάσεων για τις αλλαγές στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
  • Πρύτανης ακόμα και από ξένο πανεπιστήμιο θα μπορεί να διοικεί τα νέα ΑΕΙ σύμφωνα με το κείμενο της διαβούλευσης που δόθηκε στο Ρέθυμνο. Τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα γίνονται αυτοδιοικούμενα όργανα που θα αποφασίζουν τόσο για τη μισθοδοσία όσο και για τις προσλήψεις που θα πραγματοποιούν. Στο συμβούλιο διοίκησης τους θα μετέχουν ακαδημαϊκά αλλά και εξωτερικά μέλη.

Η ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ περιλαμβάνει εκχώρηση αρμοδιοτήτων, όπως η μισθοδοσία και η πρόσληψη καθηγητών, που σήμερα γίνονται από το υπουργείο Παιδείας. Τα διοικητικά όργανα των πανεπιστημίων, όπως η Σύγκλητος και το Συμβούλιο Διοίκησης θα έχουν τις αρμοδιότητες αυτές και θα λογοδοτούν στο υπουργείο.

Στην διαβούλευση θα αποσαφηνιστεί η σύνθεση των οργάνων αλλά προτείνεται το Συμβούλιο Διοίκησης να αποτελείται από άμεσα εκλεγμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Ιδρύματος, εξωτερικά μέλη, φοιτητές και εκπροσώπους του διοικητικού προσωπικού. Ως εξωτερικά μέλη χαρακτηρίζονται σημαντικές προσωπικότητες που έχουν διακριθεί σε διάφορους τομείς της επιστήμης, των γραμμάτων, των τεχνών και της ευρύτερης κοινωνίας.

Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ παραμένει κρατική αλλά θα εξαρτάται από την «βαθμολογία» του κάθε ΑΕΙ μέσω 15 κριτηρίων. Μεταξύ των αλλαγών προβλέπεται ότι η μονιμοποίηση θα ξεκινάει από τους αναπληρωτές καθηγητές κάτι που μέχρι τώρα ίσχυε και για τους επίκουρους.

Ενθαρύνεται η μετακίνηση των φοιτητών μεταξύ τμημάτων αλλά και ΑΕΙ ενώ για το σύνολο των θεμάτων τους περιλαμβανομένων και της στέγασης και σίτησης τους θα καθορίζει ξεχωριστά ο αναλυτικός κανονισμός του κάθε πανεπιστημίου. Ανοιχτό αφήνεται το ενδεχόμενο συνεργασίας με ιδιώτες. Εισάγονται ακόμη φοιτητοδάνεια σε συνεργασία με τράπεζες. Γίνεται λόγος ακόμα και για συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών.

Σύμφωνα με το υπουργείο, οι νέοι φοιτητές θα εισάγονται σε Σχολές ή ανάλογα με τις συνθήκες σε Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Πανεπιστήμιο ή Τεχνολογικό ίδρυμα). Μετά το τέλος του πρώτου έτους θα εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα σπουδών της Σχολής, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους.

Όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό προτείνεται να κρίνεται και να αξιολογείται ενώ οι καθηγητές θα μπορούν να διδάσκουν ταυτόχρονα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δημιουργούνται κέντρα αριστείας και το Εθνικό Πανεπιστημιακό που θα στηρίζει τις τεχνολογικές καινοτομίες των ιδρυμάτων, τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τα πνευματικά τους δικαιώματα.

  • «Θα κριθούμε από τη συμμετοχή μας» υποστηρίζει η Αννα Διαμαντοπούλου.

Οφείλουμε στα παιδιά μας, οφείλουμε στο μέλλον της Ελλάδας μια αλλαγή στη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση. Θέλουμε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Ιδρύματα με ποιότητα, λογοδοσία, αξιοκρατία, εξωστρέφεια και κυρίως θέλουμε σπουδές με αξία και πτυχία με αντίκρισμα για τα παιδιά μας.

Σήμερα καταθέτουμε προτάσεις και επιδιώκουμε αυτό το αποτέλεσμα. Ξεκινάει ένας διάλογος, με συγκεκριμένες φάσεις, με χρονοδιάγραμμα, ώστε η εθνική στρατηγική για την Παιδεία να μην γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαλότητας. Σε αυτό το μεγάλο έργο θα κριθούμε όλοι, από τη συμμετοχή μας και όχι από την άρνησή μας.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

 
Σχολιάστε

Posted by στο Οκτώβριος 23, 2010 in Παιδεία

 

Ετικέτες:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: